Evenemang och jubiléer i våra föreningar

STORVRETEN 40 år

Övre bilden: flaggor över medlemmarnas nationaliteter
Nedre bilden: Flera av föreningens, genom åren, ordförande samlade tillsammans

Den 11 augusti firade Storvretens koloniträdgårdsförening 40 år med pompa och ståt. Musiker underhöll, tal hölls, buffébordet dignade av läckerheter som medlemmarna bakat och längs med staketet kunde man ta del av föreningens historia i text och bild. Många av medlemmarna hade slutit upp, däribland flera av de tidigare ordförandena, och njöt av sommarsolen.

Vänster hörn: Förbundskanslist Anneli Renström med ordförande Merike Wulff
Mittenbild: Dignande kakbord
Höger hörn: Föreningens utmärkelser
Nedre bilden: Trevlig musik under festdagen

Föreningen som har odlingslotter ligger i Botkyrka och har flera nationaliteter bland sina medlemmar vilket gör att man vid en rundvandring i området kan träffa på många spännande växter. Nuvarande ordförande Merike Wulff är engagerad i miljödiplomering och föreningen är stolt innehavare av silvernivån.

Karin Michanek, Östra regionen överlämnar gåvobevis till ordförande Merike Wulff

Anneli Renström från förbundskansliet var på plats och gratulerade och Karin Michanek från Östra regionen överlämnade ett gåvobevis från WWF på planterade träd i föreningens namn.

Föreningen hade beställt en specialdesignad tårta av Karin Michanek, Östra regionen. Dass och skjul är kopior av föreningens egna byggnader.