Medlemsförmåner

Som medlem i en förening ansluten till Koloniträdgårdsförbundet har du tillgång till rådgivning i odlingsfrågor, fyra nummer av vår tidning Koloniträdgården, och faktaserien Lätt om odling.

Medlemsföreningar får stöd bland annat i juridiska spörsmål som rör arrendefrågor, stadgefrågor, föreningsteknik och liknande samt hjälp med studieverksamhet.

Koloniträdgårdsförbundet har också en Miljödiplomering som medlemsföreningar kan ansluta sig till.

Övriga förmåner för medlemsföreningarna är en föreningsförsäkring som ingår i medlemsavgiften samt goda lånemöjligheter för föreningens byggnader och anläggningar.

Alla som är kolonister i en av förbundets medlemsföreningar har möjlighet att dra nytta av ett antal medlemsrabatter. Använd rabattkoderna som står på medlemssidorna i senaste numret av tidningen Koloniträdgården. Hittar du inte rabattkoden, kontakta förbundskansliet.

Folksams fritidshusförsäkring på 10 % för medlemmar i förbundets föreningar. Uppge vilken förening du tillhör och att föreningen är medlem i Koloniträdgårdsförbundet. https://www.folksam.se/.

Flügger färg ger 20 % rabatt på färg, 10-20 % rabatt på tapeter och 10 % rabatt på tillbehör. Gäller alla Flüggerbutiker, https://www.flugger.se/.

Impecta erbjuder 10 %  rabatt vid köp av fröer via www.impecta.se.

grdn.tech. Nyhet. Företaget grdn.tech säljer smarta trädgårdsstål, odlingslådor och driv-/planteringsbänkar. Som ett introduktionserbjdande kan ni som medlemmar erhålla 20 % rabatt på hela sortimentet vid beställning innan 2019-02-18. Därefter 10 % på hela sortimentet. Beställning görs på www.grdn.tech.

Klostra.se ger 10 % i rabatt på plantor, lökar, knölar, rötter och fröer under 2019. Går ej att kombinera med andra rabatter eller specialpriser. Gäller för beställningar gjorda via www.klostra.se